Wij leven nog

24 september 2012 - Balen, België

Beste mensen die ons blog lezen,
het is lang (heel lang) geleden dat wij jullie nog eens iets laten weten hebben, maar aangezien wij nu een volgende grote onderneming gaan beginnen deze update:
Na +/- 1000 km gewandeld te hebben (tot Gargilesse, heel mooi dorpje) was Joris zijn knie te kaduuk om verder te gaan. De rustdagen hadden zich de afgelopen weken steeds sneller opgevolgd en de pijn kwam steeds sneller en erger terug waarop we besloten onze wandeltocht af te breken en iets anders te gaan doen. Alle mensen die ons onderweg geholpen hebben zijn ongelofelijk bedankt, zonder jullie hadden we nooit zover geraakt (of alleszins met veel meer moeite). We hebben veel mensen ontmoet die lief en leed met ons deelden en we wensen iedereen het beste toe!
Vanuit Gargilesse zijn we al liftend huiswaarts gekeerd ( minder dan 13 uur waar we 2 maand over gewandeld hadden) en daar hebben we 2 weken nagedacht over de volgende etappe in ons avontuur.

Uiteindelijk besloten we te gaan kajakken in Zweden, 7 dagen van eiland naar eiland in de Baltische zee, vissen, paddenstoelen zoeken en verorberen, bosbessen smikkelen en genieten van de vrijheid en de natuur. Op de terugweg passeerden we Kopenhagen waar we een dag bleven en Amsterdam waar we 2 avonden het nachtleven verkenden. (Amsterdam was leuker!)
Dan zijn we met ons papa zijn auto (danku papa) de Atlantische kust van Zuid-Frankrijk en Noord-Spanje afgereden en hebben we daar genoten van het strand en het mooie weer. De lange autorit heeft wel een slachtoffer gemaakt: Willem-Jan heeft een geknelde zenuw opgelopen door het lange stilzitten en kan daardoor zijn voet niet meer naar behoren bewegen. We hebben 2 dokters en een neuroloog moeten opzoeken en momenteel is hij in behandeling bij een accupuncturist en een ostheopaat maar jammer genoeg zal hij niet genezen geraken voor we naar Zuid-Amerika vertrekken en moeten we onze reis met twee verder zetten. Hopelijk is het grillige lot ons vanaf nu beter gezind!

woensdag 3 oktober vertrekken Joris en Joost naar Costa Rica waar we de eerste 2 weken zullen doorbrengen in de hoofdstad en bij het project ‘La tortuga feliz’ waar we met zeeschildpadden zullen werken. Onze avonturen kunnen gevolgd worden via ons blog.

Groetjes en tot op de fiesta of anders volgend jaar ergens;

JOOEEWW!

1. Aerts helsen:
    26 september 2012
    fijn nog eens iets te kunnen vernemen hoe het met jullie gaat.we wensen u veel geluk met het volgende avontuur.
    groetjes vanuit diest deurne uw eerste overnachting
  2. Martin Heijmans:
    26 september 2012
    Heel veel geluk met jullie volgende avontuur.
    Geniet ervan en wij wensen Willem-Jan heel veel beterschap.
    Nog bedankt voor de lekker fles wijn, wij hebben jullie ontmoet in Bourg-Fidel.
    Ook wij moesten naar huis voor een zeer pijnlijke knie, maar gelukkig konden wij in augustus, met de auto naar Burgos, vandaar hebben wij de tocht afgemaakt en op 2 sept. in Santiago aangekomen.

groetjes en nogmaals heel veel geluk
    Martin en Dori Heijmans
    Rotterdam