Santa-Marianita

17 december 2012 - Manta, Ecuador

Beste mensen,

zoals jullie kunnen zien op de fotos is de verrassing van Joris een tattoo. we wouden zo snel mogelijk uit quito (grote stad, veel te koud) maar omdat Joris zijn tattoo daar wou laten zetten zijn we daar uiteindelijk 5 dagen gebleven. Toen zijn we ipv naar Caraquez te gaan naar Manta vertrokken. we hadden namelijk voor de eerste keer beet op de helpx site. een guesthouse in Santa-Marianita waar we voor een paar weken konden gaan helpen. Na een nachtelijke busreis van 8 uur kwamen we smorgensvroeg aan in Manta. De goedkoopste hostels waren allemaal volzet dus zijn we dan maar naar een iets duurdere gegaan. we hadden een privekamer voor 2 (eerste keer deze reis) en zelfs tv, airco en een eigen badkamer. de dag daarna zijn we smorgen met de taxi naar Santa-Marianita gegaan. de guesthouse wordt geleid door een Amerikaanse vrouw van 68. de dag dat wij aankwamen waren er ook juist 2 mensen aangekomen om te helpen. een spaans-wit russisch koppel van rond de 30, genaamd Jordi en Olga. zij zijn al 2,5 jaar aan het reizen over de hele wereld maar dat komt woensdag tot een abrupt einde want ze moeten naar huis. hun paspoorten zijn vorige maand gestolen en omdat de ambassade van Olga geen paspoort kan opsturen moeten ze dus naar huis. ze hebben de voorbije 3 weken gezocht naar vluchten want ook hun hond, Atuk, een alaskan malamut (lijkt op ne husky) moet mee naar huis. Nu is alles dus in orde en woensdag vertrekken ze. een paar dagen nadat wij aankwamen is er ook ne australier,Trevor aangekomen. Hij gaat met ons mee naar Peru. de guesthouse is gelegen vlak aan het strand, in een plaats dat bekend staat om zijn goede omstandigheden voor te kitesurfen. Joris heeft lessen gepakt en is verkocht. het werk dat we hier moeten doen bestaat vooral uit tafels, stoelen en barstoelen maken uit hout, schuren en vernissen. ook wat decoratie en lampen ophangen enzo. voor we hier aankwamen was er bijna niks en wanneer we vertrekken zal er iets meer zijn.

Linda, de eigenares, heeft ook iets met dieren. ze heeft 7 honden en een stuk of 12 katten. niemand weet precies hoeveel. geen een van de dieren heeft manieren dus er wordt constant binnen gakakt en gepist. niet aangenaam. en uitslapen zit er ook niet in want de honden maken veel lawaai.

zaterdag vertrekken we voor een paar dagen naar Montanita, een strand 3 uur ten zuiden van hier en daarna gaan we naar Mancora, een strand in het noorden van Peru waar we nieuwjaar gaan vieren. daarna verder zuidelijk naar de familie waar Joris 8 maanden heeft verbleven. Trevor gaat met ons mee naar mancora en daarna gaat hij naar Lima want er komen vrienden van hem waar hij mee gaat reizen.

er is vandaag goeie wind dus Joris gaat wrs kitesurfen.

het leven on the road is nog altijd geweldig

als we niks meer laten weten voor kerstmis en nieuwjaar, alvast een gelukkige kerstmis en een nog gelukkigere nieuwjaar.

Hasta la proxima

Joost en Joris

1. Tante nil endiane:
    25 december 2012
    Ook voor jullie,Joost en Joris,een prachtige kerst en een stralend en spetterend nieuw jaar!! Ook voor het nieuwe jaar,veel nieuwe avonturen en pret en fijne mensen op je weg!!! Maar toch voorzichtig blijven,hé!! T.Nil en Diane