Peru

2 januari 2013 - Chiclayo, Peru

Gelukkig nieuwjaar beste mensen!!!

Nieuwjaar hebben we gevierd in Mancora, een strand in het noorden van Peru. we waren daar 5 dagen op voorhand en toen de oudjaar daar was waren we alledrie kapot. we zijn ergens iets gaan drinken en dan terug naar de hostel waar we op het gemak wat hebben gezeten. Vanochtend zijn we in Mancora vertrokken en ipv naar dde familie van Joris in Piura te gaan hebben we besloten dat we naar Iquitos gaan. een stad in het oosten en dus een stad in het regenwoud. we wouden even weg van het overdreven toeristische geburen. Daarna gaan we wel trug naar Piura want de familie verwacht ons. Vandaag 5 uur in de bus gezeten van Mancora naar Piura waar we dachten dat we een bus konden nemen naar ergens anders maar dat bleek niet mogelijk. dus een andere bus gepakt naar chiclayo waar we zeker een bus konden nemen naar yurimaguas. niet dus. de bus vertrekt morgenvroeg voor een rit van 20 uur naar yurimaguas dus, waar we de boot zullen nemen richting iquitos. heb ik al vermeld dat iquitos alleen bereikbaar is per vliegtuig of boot? de bootreis zal een 4 tal dagen duren. niet over de amazone maar een andere rivier. dat gaat heel sjiek worden hopelijk.

als we aangekomen zijn zullen we nog iets schrijven.