4 dagen ver

7 juni 2012 - Antwerpen, België

Beste mensen,

We zijn nu vier dagen weg van huis en we zullen eens vertellen wat we al hebben meegemaakt. De eerste avond zijn we zoals eerder vermeld na een natte dag terecht gekunnen bij zeer vriendelijke mensen in Deurne-Diest, ze boden ons een slaapplaats aan, droogden onze natte kleren en voorzagen ons van een heerlijke avondsnack: pannenkoeken! De volgende ochtend kregen we nog een stevig ontbijt en waren we onderweg naar Halen. Het weer was veel beter dus werd er iets meer getaffeld en een duveltje op een leuk terras in Diest was nu ook een optie die we uiteraard kozen! Na zo'n 17 km kwamen we aan in Halen. Daar kregen we een soort aanhangwagen, type Bassie en Adriaan, ter beschikking. Deze stond achter een nieuwbouw waarwij dus meteen de eerste inwoners waren. Na een half uur te hebben gerust gingen we fritten halen maarwandelen was al meer strompelen geworden (wel lekkere friet, de laatste in Vlaanderen). 's Morgens vroeg vertrokken om het slechte weer voor te zijn (mislukt) en al na 1 km een vuilzak moeten gaan vragen om Joris iets droger te houden (regenjassen die je gratis bij axa krijgt zijn NOOIT een goede optie!!!) Na 10 km goed doorstappen nog eens geschuild in een garage bij een vriendelijke gepensioneerde. Toen weer een rukske (droog deze keer) tot aan een café in Linter. Daar een adres gekregen van een boer met een zorgboerderij. Wij ,opgelucht om de slaapplaats, verder gestapt, dan gebeld naar boer Staf maar geen plaats. Wat een tegenvaller! Dan maar beslist om naar Tienen centrum te gaan want daar zou een jeugdherberg zijn. Het strompelen was ondertussen al manken geworden. Vooral Willem-Jan zijn knie had het erg zitten en Joris zijn voetzool was al niet veel beter. In Tienen ging W-J snel naar het infopunt om de weg naarde herberg te vragen. Maar er was er geen! Maar als geluk bij een ongeluk was er wel een opvangplaats voor pelgrims vlakbij. Die wordt gerund door Erika en haar vriend Felipe, weer supervriendelijke mensen die in de pastorie wonen. We kregen er een kamer met drie bedden, we konden douchen en besloten hier een dag te blijven om de blessures de tijd te geven om te genezen. Van onze rustdag maakten we gebruik om voor Joris een degelijke poncho te kopen, te frisbeeën in het park en Tienen te bezichtigen. Nu hebben we net spaghetti gegeten, heel lekker, en zitten we in de zetel tv te kijken. Morgenvroeg om 8 uur zouden we na het lekkere ontbijt graag vertrekken om Eghezée te bereiken want daar is een camping, als de gewrichten het toelaten tenminste.

Gegroet !

het stapteam

1. Leon:
    7 juni 2012
    "Vooral Willem-Jan zijn knie had het erg zitten en Joris zijn voetzool was al niet veel beter."
    Ik heb gisteren toch iets anders gehoord over Joris.
  2. patje:
    8 juni 2012
    GO BOYS GO ! Veel succes op jullie tocht!
  3. mark mertens:
    10 juni 2012
    helaba globetrotters, via mama Lut aan deze blog geraakt! Tof, zo met z'n drieën op stap! Hit the road men! Wat is jullie 1ste belangrijke(?) doel?
    Hoe zit 't met de kwetsuren en waar zijn jullie intussen aanbeland? Nog een goeie raad: als 't stappen haast niet meer lukt, dan helpt zingen! Try just a little bit harder.... go with the sun! Veel groetjes en goeie moed! Mark
  4. Karin:
    14 juni 2012
    Hallo jongens, Hoe zit het met de blaren. Ik heb nog een tip van andere langeafstandslopers: gevoelige plekken op de voet(zonder wond) preventief intapen. Op die plekken krijg je dan veel minder snel blaren.
    Geniet maar volop in La douce France!