cali + quito

18 november 2012 - Quito, Ecuador

Beste vriend, vriendin, familielid of onbekende die graag blogs leest,

In Medellin hebben we om half 11 's avonds de nachtbus genomen naar Cali. Deze keer stond de airco niet tegen het vriespunt, maar waren er wel enle andere mankementjes. Als de bus stilstond leunde ze naar links door versleten vering, en toen we reden werden we naar alle kanten geslingerd, moeilijk om zo te slapen. Bovendien was een van de dakverluchtingsgaten niet waterdicht en toen we een regenbui doorreden werd Joost gewekt door een irritant gedrup op zijne kop. Eens wakker werd het er niet minder spannend op, bergwegen langs diepe ravijnen met buschauffeurs die elke bocht schijnbaar zo snel mogelijk willen pakken. Eens die angst doorkomen konden we genieten van prachtige berglandschappen, anders dan eerder wat ik  ooit in europa zag. Toen we in cali aankwamen bleken onze rugzakken ook nat geworden in het baggageluik, maar gelukkig was het in cali nog heet en droogde alles snel. Het adres dat de lonely planet verschafte voor onze kekozen hostel bleek niet juist en na 10 uur + onderweg te zijn was dat even heel frustrerend, gelukkig wist een vriendelijke passant ons het juiste adres te geven en konden we inchecken in hostel 'pelican larry'. Gezellige kleine hostel van een fransman met excentrieke maar leuke gasten. Op onze eerste dag, na van 8 tot 12 nog wat bijgeslapen te hebben, gingen we naar de zoo van cali met gustavo, een colombiaan die al 8 jaar in brussel woont en goed nederlands en frans sprak. De zoo was mooi (voor een zoo) maar veel verder dan verwacht en joris zijn knie is terug redelijk naar de kl*ten. Onderweg naar de zoo al een leguaan gezien, gewoon in een boom in de stad, alles is hier een zoo :)  De tweede dag lekker gekookt, 2 keer veel te veel en heel de hostel heeft genoten van ons ondertussen geperfectioneerd guacamolerecept. Voor de rest wat opzoekingwerk verricht en onze reis wat verder gepland. 's Avonds was het colombia-brasilie op tv, dus daar naar gekeken (1-1) en toen de bus naar ipiales genomen, grensstadje nog net colombia. Deze bus duurde 12 uur, veel te lang dus en toen waren we nog maar aan de grens. Daar alle douaneformaliteiten verricht in beide landen en toen weer een bus op richting quito. Daar zijn we ondertussen 3 nachten. Het meest opvallende feit: quito is koud, gelegen op 2500 meter ofzo dus 's nachts maar 6 graden en we zijn da niemeer gewend. We hebben de stad een beetje verkend, genoten van het extreem goedkope eten (3 euro voor een groot bord reist, bonen, gebakken banaan en ne hele vis) en het goedkope bier (ongeveer ne euro voor 66 cl). Joris heeft nog een verrassing voor de wereld maar daarover later meer. Vandaag gaan we het geometrische centrum van de wereld bezoeken, zou niet zoveel voorstellen ma we willen er toch geweest zijn nu we hier zijn. Vanavond vertrekke we richting caraquez, een kuststadje, samen met guillome de fransman, een nieuwe reisgenoot.

We hopen dat alles daar ook goed gaat, wij maken er hier het allerbeste van!

Heel veel groeten,

Joost en Joris

1. Senior B:
    20 november 2012
    Een verrassing voor de wereld..., de manne houden het spannend! groetjes aan Guillome