Eindelijk in Frankrijk!

18 juni 2012 - Bourg-Fidèle, Frankrijk

kort en bondig onze volgende avonturen,

Tienen-Eghezee: veel te ver gewandeld na de rustdag in Tienen. De camping lag 5 km van onze route. iedereen was kapot toen we aankwamen. `s avonds heeft de Duvel ons gered.

Eghezee-Namen: na 25 km ong aangekomen in en jeugdherberg in Namen met veel Hollanders. Holland heeft verloren. haha

Namen-Profondeville: eerste dag GR: veel mooier en leuker. veel te kleine camping met vaste inwoners. niet de eerste keer dat we dat gaan meemaken.

Profondeville-Dinant: Maas gevolgd tot Dinant, route beetje afgesneden. Na 14u veel regen dus naar een jeugdherberg gegaan. Daar moeten wxachten tot half 8 tot we binnenkonden. 72 euro betaald voor plastiken matras en ontbijt van kust mij sjokkedeizen.

Dinant-Pont à Lesse: eindelijk goei weer! hard gelachen met slechte kayakkers op de Lesse naast een zalige camping.

Pont à Lesse-Hastière: we wouden voor de eerste keer wildkamperen in een bos maar het weer liet het niet toe. toen maar Duvel gaan drinken in een café naast de Maas waar we van de patron ons tentje mochten opstellen. bijna opgegeten door ganzen.

Hastière-Vodelée: prachtig bos doorkruist (10km). Joris en Joost hadden pijn, respectievelijk aan de achilles pees en scheen, maar we geraakten er wel. `s avonds zijn Jonas, Toon en Dan de Australier afgekomen met bier, rum, vlees en 2 vegiburgers. FEEST

Vodelée-Matignolle: vertrokken met een kater. aangekomen op een grote camping met petanquetornooi `savonds. lekkere duvel en frietjes. Joost nog pijn.

Matignolle- Oignies-en-Thiérache: Kleine camping. veel regen. koud geleden tot het café open ging. joost nog meer pijn.

Oignies-en-Thiérache - Bourg Fidèle: goei weer, mooie tocht, mooie camping. 2 Hollandse pelgrims leren kennen. joost kapot = rustdag.

Morgen gaan we verder op het gemak naar het Meer van Vieilles Forges. dar zou op een tiental km nog een mooie camping zijn. ze voorspellen slecht weer maar als we dat altijd hadden moeten geloven dan stond heel Europa al onder water.

nu ga ik stoppen want mijn inkt is op.

Peace

Joost, Willem-Jan, Joris

1. Miep:
    18 juni 2012
    Hopelijk een goeie voorraad Duvel in het lijf, want vanaf nu zalt niet zo gemakkelijk te vinden zijn..
    xx
  2. Sooi Uitlommel:
    21 juni 2012
    Ach, ge weet wa ze zeggen; "wijn na bier geeft plezier!" Veel plezier mannen!
  3. Sooi Uitlommel:
    6 juli 2012
    Awel jongens, nog gene inktwinkel tegengekomen?