Peru 2

5 februari 2013 - Trujillo, Peru

beste volgers,

de trip in het regenwoud was prachtig. eerst 4 dagen met een kano stroomafwaarts gevaren, daarna 2 dagenin het regenwoud geslapen ( de andere dagen sliepen we in voorziene hutten) en daarna terug 5 dagen stroomopwaarts gevaren. we waren met 5 mensen (Joost, Joris, Trevor de australier en 2 gidsen, Wellington en Abrahan). we hebben in die 10 dagen heel veel dieren gezien zoals alligators (snachts en overdag), slangen, piranhas, toekans, 4 verschillende soorten apen, luiaards, gigantische papegaaien, zoetwaterdolfijnen (roze), vlinders, andere vogels, tarantulas, schildpadden, ... . als we niet aan het varen waren dan waren we meestal aan het vissen op piranhas, piranhas aan het opeten of aan het zwemmen met piranhas en dolfijnen. we zijn 2x snachts op zoek gegaan (en gevonden) naar alligators. de grootste die we vast gehad hebben was ong 1,5m lang en da grootste da we gezien hebben was ong 5m. we hebben ook een paar keer snachts een wandeling gemaakt op zoek naar tapirs. wel sporen gevonden maar geen tapirs. ook krabsporen gevonden op een boom van een jaguar. het enigste minpunt waren de 100001 muggen maar ze moesten met veel meer komen om de trip te verzieken. het was echt ongelofelijk prachtig allemaal.

daarna zijn we terug met de grote boot naar yurimaguas gevaren (12 uur) om van daaruit door te reizen naar chachapoyas. daar hebben we 2 trips gemaakt. 1 was naar de ruines van Kuelap en de andere was naar de waterval van Gocta, de derd hoogste waterval ter wereld (771m). ook ongelofelijk prachtig.

daarna zijn we naar de familie in Piura gegaan waar Joris 5 jaar geleden een jaar heeft gewoond. daar zijn we met open armen ontvangen om 5uur ´s ochtends. dezelfde dag zijn we naar de country club gegaan waar een zwembad was. een welgekomen verfrissing in de hitte van noord Peru. wel een sterk contrast met de arme mensen en de rijke mensen die binnen mogen in de country club. ´s avonds zijn we naar het strandhuis van de familie in Yacila gegaan, een uur van Piura. de dag erop teruggekomen en terug gaan eten in de country club. toen zijn een paar vriendn van Joris daar aangekomen en hebben we pintjes gedronken aan het zwembad tot ´s avonds. daarna was er een klein feestje in het huis van Joris met rum.

de dag erop (vandaag) zijn we naar huanchaco vertrokken. een strand 7uur ten zuiden van Piura. hier heeft Joris 2 weken gewoond bij een andere familie tijdens een korte uitwisseling. die gaan we morgen bezoeken. hopelijk is het morgen wat beter weer want vandaag heeft het hier de hele dag geregend.

Hierna gaan we naar Huaraz, in de Andes. daar kan men prachtige wandelingen maken naar gletsjers etc.

Paz

1. Silke:
    6 februari 2013
    Misschien binnenkort na de roze dolfijnen ook roze olifanten spotten? ;)

Klinkt allemaal geweldig daar! Geniet er nog van!

Lieve groeten uit Mol...
    Silke x
  2. Aerts helsen:
    8 februari 2013
    zo te lezen hebben jullie het echt naar uw zin .
    geniet er van